Menu

ΕΛΕΝΗ ΚΟΤΙΤΣΑ

θεατρολόγος – μουσειολόγος Πτυχ. τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών (Παν. Μακεδονίας) Τρέχουσα θέση: θεατρολόγος στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση  (διδασκαλία του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής) Τίτλος Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας: Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Σιάτιστας Νοηματικός Μουσειολογικός Προγραμματισμός και Σχεδιασμός της έκθεσης  Περίληψη Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αποτελεί την πρόταση για τον Νοηματικό Μουσειολογικό Προγραμματισμό και Σχεδιασμό […]

θεατρολόγος – μουσειολόγος

Πτυχ. τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών (Παν. Μακεδονίας)

Τρέχουσα θέση: θεατρολόγος στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση  (διδασκαλία του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής)

Τίτλος Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας:

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Σιάτιστας

Νοηματικός Μουσειολογικός Προγραμματισμός και Σχεδιασμός της έκθεσης

 Περίληψη

Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αποτελεί την πρόταση για τον Νοηματικό Μουσειολογικό Προγραμματισμό και Σχεδιασμό του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Σιάτιστας στο Τραμπάντζειο Γυμνάσιο. Πρόκειται για το πρώτο τμήμα της ενιαίας πρότασης του μουσειολογικού σχεδιασμού, η οποία συμπληρώνεται με τον Χωρικό Μουσειολογικό Προγραμματισμό και Σχεδιασμό, που αποτελεί τη μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία του αρχιτέκτονα Ηρακλή Καλογερόπουλου.

Η εν λόγω πρόταση στηρίζεται σε έρευνα και μελέτη δύο συλλογών: α) της Παλαιοντολογικής Συλλογής του Δήμου Βοϊου (η οποία παλαιότερα ανήκε στο Τραμπάντζειο Γυμνάσιο και β) της Βοτανικής Συλλογής του Ορειβατικού Συλλόγου Σιατίστας “Ο Μπούρινος”. Οι συλλογές αυτές, οποίες αποτελούν αντικείμενο επιστημονική μελέτης, καλύπτουν μια ευρεία θεματολογία σχετικά με το φυσικό περιβάλλον και αφορούν στην ευρύτερη περιοχή της Σιάτιστας. Για τη μελέτη και κατανόηση του φυσικού περιβάλλοντος κρίθηκε απαραίτητη πρωτίστως η κατανόηση του πολιτισμικού περιβάλλοντος. Έτσι, αναζητήθηκε η σχέση συλλογών και κοινωνίας, συλλογών και κτηρίου καθώς και συλλογών κι έρευνας εν γένει. Τέλος, επιχειρήθηκε η ανάδειξη της τοπικότητας του μουσείου και παράλληλα, αναζητήθηκε πως αυτό ακριβώς το στοιχείο της τοπικότητας θα μπορούσε να γίνει η αφορμή προκειμένου το μουσείο να απευθυνθεί σε ένα ευρύτερο κοινό.

Η προσέγγιση αφορά, έτσι, σε συλλογές με επιστημονικό χαρακτήρα, σε ένα κτήριο έντονα εγγεγραμμένο στη συλλογική μνήμη, στη διαμεσολαβημένη ματιά του ερευνητή και σε ένα τοπικό μουσείο, που αναζητά τη σύνδεσή του με την κοινωνία και το φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον της αλλά και που επιζητά την ευρύτερη προβολή, ξεπερνώντας τον τοπικό του χαρακτήρα.