Menu

ΠΗΓΗ ΜΟΥΣΤΑΚΙΔΟΥ

εκπαιδευτικός, μουσειολόγος Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία: Μουσειακή εκπαίδευση και η ομάδα των Κωφών: από τη θεωρία στην πράξη Ο ρόλος του μουσείου στη σύγχρονη κοινωνία, αναδεικνύει την κοινωνική και εκπαιδευτική του διάσταση, προσπαθώντας να δομήσει ουσιαστικές σχέσεις και διαδραστικές διαδικασίες επαφής με όλους τους πολίτες. Στο πλαίσιο της εδραίωσης του κοινωνικού αυτού σκοπού, τα μουσεία αναπτύσσουν επικοινωνιακές πολιτικές, αλλά […]

εκπαιδευτικός, μουσειολόγος

Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία: Μουσειακή εκπαίδευση και η ομάδα των Κωφών: από τη θεωρία στην πράξη

Ο ρόλος του μουσείου στη σύγχρονη κοινωνία, αναδεικνύει την κοινωνική και εκπαιδευτική του διάσταση, προσπαθώντας να δομήσει ουσιαστικές σχέσεις και διαδραστικές διαδικασίες επαφής με όλους τους πολίτες. Στο πλαίσιο της εδραίωσης του κοινωνικού αυτού σκοπού, τα μουσεία αναπτύσσουν επικοινωνιακές πολιτικές, αλλά και εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία αποτελούν εργαλεία στη υπηρεσία της Μουσειακής Εκπαίδευσης. Οι ενέργειες αυτές από τη μεριά των μουσείων, φιλοδοξούν μεταξύ άλλων να δημιουργήσουν γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα σε όλες τις κοινωνικές ομάδες κοινού και στους μουσειακούς χώρους, με κύριους στόχους την πρόσβαση όλων των πολιτών στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, την ερμηνεία των τεκμηρίων της μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες και την ψυχαγωγία. Στα πλαίσια της προσπάθειας αυτής, γεννάται εύλογα το ερώτημα της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρίες (ΑμεΑ), τόσο στα ίδια τα μουσεία, όσο και στις εκπαιδευτικές τους διαδικασίες. Προς αυτή τη κατεύθυνση, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται συγκεκριμένα στην ειδική ομάδα των βαρήκοων/κωφών, οι οποίοι φαίνεται να είναι μια από τις ομάδες για τις οποίες, τα περισσότερα μουσεία, δεν έχουν μεριμνήσει υπέρ των αναγκών τους. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ειδικής αυτής ομάδας, σε συνδυασμό με την ύπαρξη της Κοινότητας των Κωφών, η οποία διέπεται από τη δική της γλώσσα και κουλτούρα, υπαγορεύουν την αναγκαιότητα ύπαρξης ειδικών προγραμμάτων, με σχεδιασμό που να λαμβάνει υπόψιν και να σέβεται τα χαρακτηριστικά τους. Οι μουσειακές δράσεις οφείλουν να προσαρμοστούν στις ιδιαιτερότητες αυτές, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση των κωφών στις μουσειακές δραστηριότητες.