Menu

MIGUEL FERNANDEZ BELMONTE

δρ.ιστορικός τέχνης-μουσειολόγος Τίτλος Διατριβής: Tο έργο του καλλιτέχνη Δημήτρη Περδικίδη (1922-1989) και η υποδοχή του στην Ισπανία και στην Ελλάδα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία: Η επιμέλεια τέχνης και η σύγχρονη μουσειολογία: Μουσειολογικός Προγραμματισμός και Σχεδιασμός έκθεσης 74 γλυπτών του Edgar Degas στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι, λαμβάνοντας υπ’ όψη αρχές της σύγχρονης μουσειολογίας, να […]

δρ.ιστορικός τέχνης-μουσειολόγος

Τίτλος Διατριβής: Tο έργο του καλλιτέχνη Δημήτρη Περδικίδη (1922-1989) και η υποδοχή του στην Ισπανία και στην Ελλάδα
Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία: Η επιμέλεια τέχνης και η σύγχρονη μουσειολογία: Μουσειολογικός Προγραμματισμός και Σχεδιασμός έκθεσης 74 γλυπτών του Edgar Degas στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι, λαμβάνοντας υπ’ όψη αρχές της σύγχρονης μουσειολογίας, να διαμορφώνει μία πρόταση επανέκθεσης της περιοδικής έκθεσης Η πλήρης συλλογή των γλυπτών του Edgar Degas (η οποία έγινε στο Μουσείο Ηρακλειδών της Αθήνας, από τις 27-11-2009μέχρι τις 14-08-2010), στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΜΜΣΤ) της Θεσσαλονίκης.

Η διπλωματική εργασία οργανώνεται σε τρία κεφάλαια: ένα κεφάλαιο σχετικά με τον ρόλο του επιμελητή, ένα κεφάλαιο στο οποίο αναλύεται η έκθεση (των 74 μπρούντζινων γλυπτών που σχετίζονται με τον Degas) που προτείνεται στο χώρο του ΜΜΣΤ, ένα κεφάλαιο που συνοψίσει τις συζητήσεις με την μουσειοπαιδαγωγό Βασιλική Πολυζούλη, και ακολουθούν τα συμπεράσματα και μία βιβλιογραφία.
Το δεύτερο κεφάλαιο αρθρώνεται σε τρία μέρη: η επιστημονική βάση από την οποία σχηματίζονται οι ιδέες του μουσειολογικού προγραμματισμού, ο μουσειολογικός προγραμματισμός και ο μουσειολογικός σχεδιασμός.
Με αυτό τον τρόπο, η συγκεκριμένη πρόταση έκθεσης γίνεται και μελέτη περίπτωσης που επιβεβαιώνει ότι η επιμέλεια μίας έκθεσης τέχνης μπορεί να χρησιμοποιεί αρχές της σύγχρονης μουσειολογίας για να διευκολύνει την απαραίτητη διεπιστημονικότητα και την καλύτερη επικοινωνία με το κοινό στο πλαίσιο του μουσείου.