Menu

Φωτεινή Παπαντωνίου

Φωτεινή Παπαντωνίου, δτλ. επίκουρη καθηγήτρια Μουσειακής Εκπαίδευσης του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έως το 2013. Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής (Τμήμα Αρχαιολογίας και Τέχνης), Α.Π.Θ. και διδάκτορας της Παιδαγωγικής Σχολής, Τμήμα Νηπιαγωγών, Α.Π.Θ. Έχει διδάξει τα αντικείμενα της Μουσειακής Εκπαίδευσης και της Αισθητικής Αγωγής σε προπτυχιακό επίπεδο, στο Διδασκαλείο, […]

Φωτεινή Παπαντωνίου, δτλ. επίκουρη καθηγήτρια Μουσειακής Εκπαίδευσης του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έως το 2013.
Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής (Τμήμα Αρχαιολογίας και Τέχνης), Α.Π.Θ. και διδάκτορας της Παιδαγωγικής Σχολής, Τμήμα Νηπιαγωγών, Α.Π.Θ.
Έχει διδάξει τα αντικείμενα της Μουσειακής Εκπαίδευσης και της Αισθητικής Αγωγής σε προπτυχιακό επίπεδο, στο Διδασκαλείο, στο Μεταπτυχιακό Τμήμα του ΤΕΠΑΕ, καθώς και στο ΔΠΜΣ Μουσειολογία-Διαχείριση Πολιτισμού, όπου είναι και εκ των Συντονιστών της διδακτικής περιοχής «Μουσειοπαιδαγωγική».
Έχει παρουσιάσει σε συνέδρια και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε θέματα θεωρίας και εφαρμογών του αντικειμένου της, ιδιαίτερα σε σχέση με την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Ενδεικτικά  αναφέρονται:

  1. Μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι και κοινό: Μια σχέση για αναθεώρηση», Η Μουσειολογία στον 21ο αιώνα – Θεωρία και πράξη, Πρακτικά Διεθνούς Συμποσίου, Θεσσαλονίκη 21-24 Νοεμβρίου 1997, Μ. Σκαλτσά (επιμ.), εκδ. Εντευκτηρίου, σελ. 84-91 (συνεργασία με Χρ. Μαυροπούλου-Τσιούμη)
  2. «Ιστορία της Τέχνης και Προσχολική ηλικία», Εικαστική Παιδεία, 16 (2000). Σελ. 149-156
  3. «Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής ηλικίας στην Έκθεση της Ρωσική Πρωτοπορίας», Μακεδνόν, Περιοδική Επιστημονική Έκδοση της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Π.Μ.Δ., 12 (2004), σελ.. 229-246 (Συνεργασία με Δ. Κοντοπούλου)
  4. Μουσειακή Εκπαίδευση και Διαθεματικότητα στην Προσχολική ηλικία», Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα «Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας και της Μάθησης στην Προσχολική και την Πρώτη Σχολική Ηλικία», Θεσσαλονίκη 2003, Δ. Γερμανός (επιμ) Παγκόσμια Οργάνωση Προσχολικής Αγωγής, Ελληνική Επιτροπή, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Α.Π.Θ., Ελληνικά Γράμματα 2005

Είναι μέλος του Διεθνούς Οργανισμού ICOM (International Committee of Museums) καθώς και του ελληνικού τμήματός του, του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και της παγκόσμιας οργάνωσης Προσχολικής Αγωγής (Ο.Μ.Ε.Ρ).