Menu

2016-2018

ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΑΝΔΡΩΝΗ (παιδαγωγός): Διδακτική αξιοποίηση  του εκπαιδευτικού  πακέτου «ΔιαβάΖΟΥΜΕ  την Πόλη»: εκπαιδευτικές – ερμηνευτικές διαδρομές στην πόλη της Θεσσαλονίκης  ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ (αρχαιολόγος): Η διερεύνηση της εμπειρίας στα μουσεία οίνου ως στοιχείο ανάπτυξης του στρατηγικού σχεδιασμού σε θεματικά μουσεία και στον πολιτιστικό τουρισμό  ΜΑΡΙΟΣ ΓΙΩΤΑΚΗΣ (αρχαιολόγος): «Ανακαλύπτοντας τη Φύση, Αποτυπώνοντας Τοπία: από τον Καμβά του Αναγεννησιακού Τοπιογράφου, στην Παλέτα του […]

ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΑΝΔΡΩΝΗ (παιδαγωγός): Διδακτική αξιοποίηση  του εκπαιδευτικού  πακέτου «ΔιαβάΖΟΥΜΕ  την Πόλη»: εκπαιδευτικές – ερμηνευτικές διαδρομές στην πόλη της Θεσσαλονίκης 

ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ (αρχαιολόγος): Η διερεύνηση της εμπειρίας στα μουσεία οίνου ως στοιχείο ανάπτυξης του στρατηγικού σχεδιασμού σε θεματικά μουσεία και στον πολιτιστικό τουρισμό 

ΜΑΡΙΟΣ ΓΙΩΤΑΚΗΣ (αρχαιολόγος): «Ανακαλύπτοντας τη Φύση, Αποτυπώνοντας Τοπία: από τον Καμβά του Αναγεννησιακού Τοπιογράφου, στην Παλέτα του Σύγχρονου Φυσιοδίφη». Μουσειολογικός προγραμματισμός, νοηματικός σχεδιασμός και σύνθεση μουσικής επένδυσης έκθεσης με κύρια εκθέματα τις δύο λιθογραφίες του Gustave Dore του 1865 που εικονίζουν «Την Πρώτη Ανάβαση στο Όρος Μάττερχορν»  

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΕΛΛΙΟΥ (παιδαγωγός): «Τα Μαθηματικά στο Μουσείο»: μια μουσειοσκευή για την προσέγγιση γεωμετρικών εννοιών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με αφορμή τη συλλογή του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης 

ΣΟΦΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ (τοπογράφος μηχανικός): Αφηγηματικοί χάρτες (story maps) διαδικτύου και αρχειακή μνήμη: ανάδειξη ‘κρυμμένων’ ιστοριών και τεκμηρίων μετανάστευσης εποχής μεσοπολέμου, από τη μελέτη αρχειακού υλικού ενός Ναυτικού Πρακτορείου, με έδρα τον Πειραιά

AΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΓΛΟΥ (εικαστικός): Σεξουαλικότητα στα μουσεία: ιστορία, αφηγήματα, πολιτικές και πρακτικές

ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΖΑΜΙΑΚΗ (αρχαιολόγος): Μουσείο & διαπολιτισμικότητα. Μουσειακές εκπαιδευτικές δράσεις για πολιτισμικά διαφοροποιημένες ομάδες  

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΤΣΑΡΟΥ (παιδαγωγός): «Αθλητισμός και φύλο»: σχεδιασμός εκπαιδευτικής παρέμβασης (project) για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με αξιοποίηση των μουσείων της Θεσσαλονίκης

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΣΑΡΟΥ (παιδαγωγός): Κινηματογραφικές ματιές στην εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης. Μια πρόταση εκπαιδευτικού προγράμματος, σε συνεργασία τριών μουσείων της πόλης:  Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης, Μουσείου Κινηματογράφου και  Μουσείου της Ιστορίας  της Πόλης

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΟΡΚΙΔΑ (παιδαγωγός): «Αθλητισμός και Φύλο»: σχεδιασμός εκπαιδευτικής παρέμβασης (project) για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με αξιοποίηση των μουσείων της Θεσσαλονίκης

AΓΓΕΛΟΣ ΚΩΤΤΑΣ (κοινωνιολόγος): Γυμνές πόλεις: Αθήνα – Κοπεγχάγη. Αναπαραστάσεις του γυμνού σώματος μέσα από τη δημόσια τέχνη

ΙΑΚΩΒΟΣ ΚΟΥΡΟΥΣ (εφαρμοσμένης πληροφορικής): Μουσειολογικός νοηματικός προγραμματισμός και σχεδιασμός για ένα μουσείο στην Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Ζάβορδας

ΚΛΕΟΝΙΚΗ ΚΥΡΚΟΠΟΥΛΟΥ (αρχαιολόγος): Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης: επικοινωνιακή πολιτική και πρόταση μουσειολογικού προγραμματισμού μόνιμης εκθεσιακής ενότητας για το Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (Μ.Ι.Ε.Τ.)

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΩΣΤΕΛΛΙΔΟΥ (εσωτερικής αρχιτεκτονικής και διακόσμησης): Η ιστορική διαδρομή του Κέντρου Διατήρησης Παραδοσιακών Τεχνικών της Κλωστοϋφαντουργίας και η μετατροπή του από οικογενειακή βιοτεχνία σε χώρο πολιτισμού 

ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΜΑΚΡΗ (αρχαιολόγος): Τοπίο και άνθρωποι της Μυκόνου: η ανάπτυξη και οι επιπτώσεις του τουρισμού στην κοινωνία και την οικονομία της Μυκόνου και οι αλλαγές στην αισθητική του τοπίου από το 1930 μέχρι σήμερα

ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΜΑΡΑΚΟΣ (αρχαιολόγος): Η οπτικοακουστική διαφήμιση στα μουσεία

ΕΛΙΝΑ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗ (παιδαγωγός): «Χρώματα κι αρώματα στο σπίτι του Βενιζέλου!»: πρόταση εκπαιδευτικού προγράμματος για οικογένειες με παιδιά 3-5 ετών

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΡΙΑΝΟΣ (εικαστικός): Τα διατηρητέα μνημεία της φύσεως ως εθνικά μνημεία. Το παράδειγμα των πλατάνων 

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΕΣΟΧΩΡΙΤΗ (αρχιτέκτων μηχανικός): Από το Λυσέ στο Γαλλικό Ινστιτούτο-110 χρόνια παρουσίας στη Θεσσαλονίκη: χαρτογραφώντας τη διαδρομή ενός ιδρύματος

ΕΥΔΟΞΙΑ-ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΟΥΡΝΟΥ (αρχιτέκτων μηχανικός): Το σπίτι ανάμεσα: χωρικές διαστάσεις του φαινομένου της μετανάστευσης, με επίκεντρο την έννοια της κατοικίας. Το παράδειγμα της Γερμανίας

ΣΟΦΙΑ ΜΥΡΙΔΟΥ (φυσικός): Η χρηματοδότηση πολιτιστικών έργων από ευρωπαϊκά προγράμματα. Η μελέτη περίπτωσης της εφαρμογής του προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη 2014-2020» (“Creative Europe 2014-2020”) σε ελληνικούς πολιτιστικούς οργανισμούς

ΕΛΠΙΝΙΚΗ ΝΑΟΥΜ (αρχαιολόγος): «Δύο πόλεις, ένας δρόμος…»: εικονογραφώντας την ελληνιστική ζωή σε δύο οικισμούς της Φλώρινας. Νοηματικός και χωρικός μουσειολογικός επανασχεδιασμός της μόνιμης έκθεσης του α΄ ορόφου του Αρχαιολογικού Μουσείου Φλώρινας 

ΣΟΦΙΑ ΞΕΝΕΛΛΗ (αρχαιολόγος): Νοηματικός σχεδιασμός έκθεσης με τίτλο «Θεατρικός Οκτώβρης». (Teatralnyi Oktyabr) με βάση τη συλλογή και το αρχείο Γ. Κωστάκη στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης    

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΟΥΠΑΛΑ (τεχνών ήχου και εικόνας): «ΑφουγκράΖΩμαι και Ανακαλύπτω». Βιωματικό μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα για την ανάδειξη της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του Ζαγορίου 

ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΠΑΓΩΝΙΔΟΥ (πολιτικών επιστημών): Πολιτιστικές βιομηχανίες της Ευρώπης στη σύγχρονη εποχή: ποσοτικά στοιχεία και μέθοδοι ανάπτυξης

ΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΗ (παιδαγωγός): Μουσειακή εκπαίδευση και θεατροπαιδαγωγική. Ορισμοί, τάσεις και δυναμικές

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ (αρχιτέκτων μηχανικός): Μικρό μουσείο στην Καρδαμύλη της Έξω Μάνης. Νοηματικός και αρχιτεκτονικός σχεδιασμός μόνιμης έκθεσης «Καρδαμύλη, σταθερά και μεταβλητή μέσα στους αιώνες»

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΪΩΑΚΕΙΜ (αρχαιολόγος): Μουσειολογικός προγραμματισμός και νοηματικός σχεδιασμός έκθεσης φωτογραφίας με τμήμα της συλλογής του φωτοειδησεογράφου Δημήτρη Μεσσίνη

ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ ΠΕΣΜΑΤΖΟΓΛΟΥ (αρχιτέκτων μηχανικός): «Τάσος Μαντζαβίνος. Τραύμα και Μνήμη». Νοηματικός μουσειολογικός προγραμματισμός έκθεσης του Τάσου Μαντζαβίνου στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

ΖΩΗ ΠΕΤΡΙΔΟΥ (αρχιτέκτων μηχανικός): «Δύο πόλεις, ένας δρόμος…». Εικονογραφώντας την ελληνιστική ζωή σε δύο οικισμούς της Φλώρινας.  Νοηματικός και χωρικός μουσειολογικός επανασχεδιασμός της μόνιμης έκθεσης του α΄ ορόφου του Αρχαιολογικού Μουσείου Φλώρινας.

ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΑΤΖΙΔΟΥ (ιστορικός της τέχνης): Εικονικό μουσείο: ορισμός και προοπτικές

ΛΥΔΙΑ ΣΙΧΑΝΗ (παιδαγωγός): Μουσειοπαιδαγωγική και πανεπιστημιακή εκπαίδευση δασκάλων και νηπιαγωγών: ιστορικές καταβολές και η σημερινή πραγματικότητα

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Γ. ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ (αρχαιολόγος): Ζητήματα προσβασιμότητας των ατόμων με προβλήματα όρασης στα μουσεία, τη μουσειακή εκπαίδευση και την Τέχνη. Παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ταξίδια παρά θιν’ αλός» στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη

ΟΛΓΑ ΤΣΟΠΟΥΡΙΔΟΥ (αρχαιολόγος): Η συμβολή της μουσειακής εκπαίδευσης στην ιστορική κατανόηση: μελέτη περίπτωσης στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού με μαθητές Ε’ Δημοτικού   

ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΦΟΡΤΑΤΟΥ (ιστορικός της τέχνης): Η σχέση του επισκέπτη με το εκθεσιακό αντικείμενο στις εκθέσεις σύγχρονης τέχνης: το παράδειγμα της έκθεσης “A thousand doors”