Menu

ΔΠΜΣ Μουσειολογία-Διαχείριση Πολιτισμού

Κατεβάστε την παρουσίαση του  Δ.Π.Μ.Σ. “Μουσειολογία-Διαχείριση Πολιτισμού”

Η Μουσειολογία-Διαχείριση Πολιτισμού με λόγια και εικόνες

——————————————————————————————————————–

Τι κάνει το Μεταπτυχιακό της Μουσειολογίας-Διαχείρισης Πολιτισμού;


Το Διϊδρυματικό Μεταπτυχιακό «Μουσειολογία-Διαχείριση Πολιτισμού» στοχεύει στην προώθηση

  • της Μουσειολογικής Έρευνας
  • του Μουσειολογικού-Νοηματικού Σχεδιασμού
  • του Μουσειολογικού-Εκθεσιακού και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού
  • της Μουσειοπαιδαγωγικής
  • της Ανάδειξης Αρχαιολογικών Χώρων, Μνημείων και Συνόλων
  • της Διαχείρισης Πολιτισμού
  • του Πολιτιστικού Τουρισμού

σε επίπεδο Μεταπτυχιακού Διπλώματος και σε επίπεδο Διδακτορικής Διατριβής

Το Διϊδρυματικό Μεταπτυχιακό «Μουσειολογίας-Διαχείρισης Πολιτισμού» είναι το πρώτο μεταπτυχιακό στην Ελλάδα που εκπαιδεύει εξίσου

  • για κάθε θέση στο μουσείο,
  • για την νοηματική και εκθεσιακή οργάνωση και επιμέλεια κάθε είδους έκθεσης,
  • για την ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και συνόλων,
  • για την διαχείριση πολιτισμού
  • για τον πολιτιστικό τουρισμό

Το ισχυρό του και ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, μεταξύ όλων των σχετικών μεταπτυχιακών, είναι ότι

  1. Εισάγει τον θεωρητικό αναστοχασμό
  2. Συν-εκπαιδεύει στον σχεδιασμό (Μουσειολογικό-Νοηματικό, Εκθεσιακό-Αρχιτεκτονικό και Ανάδειξη μνημείων) και τη διαχείριση πολιτισμού
  3. Παρέχει εμπειρία κατά τις σπουδές

Πώς το κάνει αυτό;


1. Προσκαλώντας διεθνώς γνωστούς διανοητές για διαλέξεις και σεμιναριακά μαθήματα επί σύγχρονων θεωρητικών ζητημάτων που απασχολούν τη διεθνή κοινότητα σήμερα (Hans Belting, Federicco Bucci, David Carrier, T. J. Clark, Michelle Elligott, Chris Gair, Wolf-Dieter Heilmeyer, André Odier, Donald Preziosi, Hans-Peter Söder, Ole E. Sørensen, Bernard Tschumi, Boris Wastiau, Otto Karl Werckmeister, βλ. Διδάσκοντες)

2. Συνεκπαιδεύοντας σε κοινές ομάδες

  • ιστορικούς, αρχαιολόγους, παιδαγωγούς, φιλολόγους, κοινωνικούς ανθρωπολόγους, θεατρολόγους, νομικούς και γενικότερα θεωρητικής κατεύθυνσης αποφοίτους με
  • αρχιτέκτονες, μηχανολόγους, εικαστικούς, σκηνογράφους, πληροφορικούς, μάνατζερς και γενικότερα τεχνολογικής ή δημιουργικής προέλευσης αποφοίτους. Αυτή η κοινή συνεκπαίδευση αφορά τόσο τα μαθήματα, όσο και τα εντατικά σχεδιαστικά εργαστήρια και τα θεωρητικά σεμινάρια, όσο και τις εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και τις διπλωματικές.

3. Προσομοιώνοντας συνθήκες εργασίας κατά τη διάρκεια των μαθημάτων σε:

  • μικρά κοινά πρότζεκτς για πραγματικούς χώρους με πραγματικά προβλήματα στη διάρκεια των εξαμήνων
  • μεγαλύτερες κοινές δράσεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους ή μνημεία της πόλης που το μεταπτυχιακό συνδιοργανώνει κάθε 18η Μαϊου –Διεθνή Ημέρα Μουσείων
  • εκπόνηση των διπλωματικών σε πραγματικά θέματα
  • πρακτική άσκηση στα μεγαλύτερα μουσεία και πολιτιστικούς οργανισμούς της Ελλάδας και του εξωτερικού (μόνιμη συνεργασία με το Μουσείο του Λούβρου) με τα οποία το μεταπτυχιακό έχει συνεργασία
  • ερευνητικά προγράμματα των συντονιστών-διδασκόντων του μεταπτυχιακού

Οι απόφοιτοί του είναι σε θέση να εργαστούν αμέσως μετά την αποφοίτησή τους.

Παραθέτουμε εδώ κάποιες μαρτυρίες φοιτητών

«Το μεταπτυχιακό αυτό μας έβαλε τα γυαλιά…μέσα από τα οποία βλέπουμε τα μουσεία. Η οπτική μας πλέον-ως υπεραναλυτική-τροφοδοτεί τη σκέψη και την κριτική μας διάθεση, για να σχηματίσουμε τελικά μία ολοκληρωμένη άποψη για όσα βλέπουμε και βιώνουμε στον εκάστοτε χώρο.» Αναστασία Καραμιχαήλ

«Ύστερα από όλες αυτές τις διαλέξεις σχετικά με θεωρητικά και πρακτικά θέματα, μπορεί κανείς να εστιάζει πάνω στο πραγματικό πρόβλημα που κάθε φορά αντιμετωπίζει και να αντιλαμβάνεται την αρχιτεκτονική ως ένα φαινόμενο μέσω του οποίου δημιουργεί νοήματα.» Ηρακλής Καλογερόπουλος

«Το Μουσείο DDR στο Βερολίνο αποδεικνύει για μένα την μοναδική ικανότητα του θεσμού του μουσείου να προβάλει ως έκθεμα τη ζώσα ιστορία, αλλά και τα αδιέξοδα αυτής της προσπάθειας.» Ηρακλής Γκουντάρας

«Η επιλογή του Σιδηροδρομικού Μουσείου Θεσσαλονίκης για την πρακτική μου άσκηση αποδείχτηκε μία από τις πιο σοφές καθώς εξελίχθηκε σε μια μοναδική εμπειρία ζωής.» Ελένη Κοτίτσα

«Μια επιστήμη στην οποία πρέπει μονίμως να κρέμεσαι σε ένα τεντωμένο σχοινί προσπαθώντας να συνδυάσεις και να ισορροπήσεις τις διαφορετικές προσδοκίες, ανάγκες και ενδιαφέροντα του κόσμου.» Φανή Βαγγέλα-Χαλινίδου