Menu

ΜΑΡΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ

εκπαιδευτικός, μουσειολόγος Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία: Σχεδιασμός εκπαιδευτικής βαλίτσας για το Μουσείο-Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη-Tériade Αντικείμενο της παρούσης διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός φορητής εκπαιδευτικής βαλίτσας για το Μουσείο-Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη-Tériade, το οποίο χωροθετείται στη Βαρειά Μυτιλήνης. Πρόκειται για μια μουσειοβαλίτσα που εν δυνάμει μπορεί να “ταξιδέψει” παντού, δίχως να απαιτείται η φυσική παρουσία στο χώρο του μουσείου και απευθύνεται […]

εκπαιδευτικός, μουσειολόγος

Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία: Σχεδιασμός εκπαιδευτικής βαλίτσας για το Μουσείο-Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη-Tériade

Αντικείμενο της παρούσης διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός φορητής εκπαιδευτικής βαλίτσας για το Μουσείο-Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη-Tériade, το οποίο χωροθετείται στη Βαρειά Μυτιλήνης. Πρόκειται για μια μουσειοβαλίτσα που εν δυνάμει μπορεί να “ταξιδέψει” παντού, δίχως να απαιτείται η φυσική παρουσία στο χώρο του μουσείου και απευθύνεται σε παιδικό κοινό ηλικιακής βαθμίδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική πρόταση επιδιώκεται αφενός η γνωριμία του κοινού με έναν από τους πιο διακεκριμένους τεχνοκριτικούς, εκδότες καλλιτεχνικών εντύπων και συλλέκτες της Ευρώπης του 20ου αιώνα, το Στρατή Ελευθεριάδη- Tériadeκαι με το πλούσιο εκδοτικό του έργο, αφετέρου η κριτική προσέγγιση των πολλαπλών εκφραστικών και επικοινωνιακών δυνατοτήτων της τεχνικής του τυπώματος, όπως προκύπτει από την αξιοποίηση της ομώνυμης συλλογής. Η εργασία χωρίζεται σε δυο μέρη, στο θεωρητικό μέρος και στον αναλυτικό σχεδιασμό. Στο πρώτο μέρος επιχειρείται η θεωρητική αποτύπωση του εκπαιδευτικού ρολού του μουσείου, όσον αφορά τη μετεξέλιξη του όρου «μουσειοπαιδαγωγική» στη διεθνή και ελληνική πραγματικότητα, το θεωρητικό πλαίσιο μάθησης, τις πρακτικές μη τυπικής εκπαίδευσης καθώς και παραδείγματα αντίστοιχου δανειστικού υλικού. Κατόπιν, πραγματοποιείται μια θεωρητική αποτύπωση ερμηνευτικών προσεγγίσεων υλικού πολιτισμού εστιάζοντας σε αντικείμενα τέχνης, εκπαιδευτικών προεκτάσεων με στόχευση την προαγωγή της αισθητικής και πολιτισμικής αγωγής, καθώς και ευρύτερων διεπιστημονικών προσεγγίσεων. Στη συνέχεια το θεωρητικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο μουσείο Tériade, όσον αφορά τη δράση του εκδότη-τεχνοκριτικού Στρατή Ελευθεριάδη-Tériade, τη συλλογή του ομώνυμου μουσείου καθώς και το εγχείρημα επανέκθεσής του. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται αναλυτικά όλα τα πεδία σχεδιασμού της προτεινόμενης εκπαιδευτικής βαλίτσας, όπως ο τίτλος, το μουσειοπαιδαγωγικό σκεπτικό, η ομάδα στόχευσης, ο γενικός σκοπός και οι ειδικοί στόχοι, η μεθοδολογία, η διάρκεια υλοποίησης και η αναλυτική περιγραφή της δομής του εκπαιδευτικού υλικού. Εν συνεχεία, ακολουθεί μια σύντομη αναφορά στα παιδαγωγικά οφέλη και στις προτάσεις επέκτασης της εφαρμογής, ενώ στο παράρτημα παρατίθεται όλο το υποστηρικτικό υλικό της μουσειοβαλίτσας.