Menu

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η Πινακοθήκη ‘Κωνσταντίνος Ξενάκης” στις Σέρρες

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η Πινακοθήκη ‘Κωνσταντίνος Ξενάκης” στις Σέρρες. Σε έναν δύσκολο για έκθεση γραμμικό στρατώνα, οι τέσσερις ενότητες της έκθεσης διαμορφώθηκαν σε τέσσερις διαφορετικούς ‘εκθεσιακούς τόπους’, συναφείς με το περιεχόμενό τους, ενώ η γραμμικότητα διασπάται από την διαμόρφωση ενός κυκλικού χώρου για χρήση προβολών στο μέσον του διαμήκη άξονα. Το εκθεσιακό αφήγημα ανέδειξε τον […]

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η Πινακοθήκη ‘Κωνσταντίνος Ξενάκης” στις Σέρρες.

Σε έναν δύσκολο για έκθεση γραμμικό στρατώνα, οι τέσσερις ενότητες της έκθεσης διαμορφώθηκαν σε τέσσερις διαφορετικούς ‘εκθεσιακούς τόπους’, συναφείς με το περιεχόμενό τους, ενώ η γραμμικότητα διασπάται από την διαμόρφωση ενός κυκλικού χώρου για χρήση προβολών στο μέσον του διαμήκη άξονα. Το εκθεσιακό αφήγημα ανέδειξε τον προβληματισμό του Ξενάκη γύρω από θέματα που αφορούν τόσο τις υπαρξιακές αγωνίες του Ξενάκη, όσο και αυτές των ανθρώπων της μεταμοντέρνας εποχής και της εποχής της παγκοσμιοποίησης, της δυσεπικοινωνίας και της δυστοπίας σε τέσσερις μεγάλες ενότητες “Τα όρια της τέχνης: η αφαίρεση, το φως, η κίνηση” / “Τέχνη πολιτική”/ Τέχνη κοινωνική”/ ‘Ενας αδύναμος κόσμος” και μέσα από το πρωτοποριακό, καταγγελτικό, κοινωνικό και εν πολλοίς υπαρξιακό και προφητικό έργο του μεγάλου αυτού καλλιτέχνη του κόσμου. Ο Ξενάκης αναρωτιέται αν την απάντηση θα δώσει η Ανατολή που καλά γνωρίζει (αιγυπτιακός πολιτισμός), η Ανατολή που προσπαθεί να προσεγγίσει (σινοϊαπωνικός πολιτισμός) ή το αρχαιοελληνικό παρελθόν της Δύσης, από όπου ο καλλιτέχνης έλκει την καταγωγή του. Αυτός ο γραφέας και καταγραφέας του αδιέξοδου κόσμου και του ανήμπορου και μόνου ανθρώπου, δεν έχει παρά την γραφή του για να αρθρώσει τον λόγο του. ‘Έναν λόγο εικαστικό που γίνεται ευανάγνωστος, μόνον όταν αναγνωστεί η υπαρξιακή αγωνία του καλλιτέχνη πίσω από αυτόν.

Ας είναι δημιουργικός ο δρόμος που θα πάρει και ας λειτουργήσει ως πυρήνας εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας, όπως πρέπει να είναι τα μουσεία.